Tortuquero national park

30 juli 2018

Van Mazanillo hebben we ongeveer 4 uur gereden naar La Pavona. Daar zijn we op een motorboot gestapt naar het park. De tocht duurde ongeveer een uur en ging door prachtige jungle. Ze noemen het wel de kleine Amazone. Onderweg veel dieren gezien zoals apen, groene ibissen, leguanen, toekans en papegaaien.

Het park bestaat uit jungle, rivieren, kanalen en de zee. Het strand is zwart en je kunt er door stroming, haaien en krokodillen niet zwemmen.

's Ochtens zijn we vroeg opgestaan want om 6 uur stond de gids klaar voor een kanotocht door de jungle. Toen we naar buiten liepen werden we geroepen. Er was een groene zeeschilpad eieren aan het leggen. Echt prachtig en heel bijzonder want dit doen ze bijna altijd 's nachts en in het park ipv het dorp. Mazzel dus.

Helaas, het goot van de regen. Samen met de gids besloten om het om half 9 nog eens te proberen. En dat was een succes. De volgende dieren hebben wij gezien:

Luiaard met een baby, boa constrictor, kaaiman, schildpad, rivierotters, brulapen, slingerapen, toekans, papegaaien, leguanen. Helaas geen Amerikaanse krokodil van 6 meter.

In de middag hebben we in een klein zwembadje onder de toekijkende ogen van slingerapen gezwommen. Twan en Stein zijn samen nog het park ingelopen. Met laarzen door de diepe modder. Naast de gebruikelijke dieren hebben we ook een agouti gezien. Laure en Nienke hebben lekker liggen lezen in de hangmatten. 'S Avonds hebben we een schildpadden tour gedaan. Dit was een grote tegenvaller. We bleken een uur door de jungle heen en terug te moeten lopen. Er was 1 schildpad die we in het donker mochten bewonderen. Vervolgens hebben we nog lang gewacht tot de schildpad weer de zee in ging. De kinderen waren te moe en ze hadden de schildpad  's ochtends ook al gezien. De gids heeft Twan de hele terugweg gedragen.

De volgende dag hebben we weer de boot naar onze 4wd gepakt.

Stein,  Nienke,  Laure en Twan

1. Femke:
    31 juli 2018
    Een Boa constrictor??! Doen jullie wel voorzichtig?
    Leuke verhalen hoor! Jullie maken heel wat mee!
  2. Nienke:
    1 augustus 2018
    Gelukkig voor mij was het nog maar een jonkie😘 liefs!