Manuel Antonio

14 augustus 2018

Van Monteverde zijn we naar Manuel Antonio gereden. Onderweg kwamen we langs een brug waar Amerikaanse krokodillen leven. Wat een grote beesten, ze kunnen 6 meter worden. Het hotel in de buurt van Manuel Antonio had een heerlijk  zwembad waar de kids weer even lekker tot rust konden komen van alle indrukken. We hebben een beetje in het dorp rondgehangen en zijn naar het strand gegaan. Een erg mooi strand, net buiten het national park. Gratis en dus druk. Wel een heerlijke middag gehad.

De volgende dag zijn we naar het np gegaan. Dit is anders dan op andere plekken  in CR. Het is het drukste park van het land wat het nodige gedoe met zich mee brengt. Prima voor de kids om dat ook eens mee te maken. Het park is prachtig en het stikt van het wildlife. Het mooiste waren de twee klimmende luiaarden en een kleine krokodil. In het park ligt een geweldig mooi strand waar we heerlijk hebben gezwommen. Tig capucijnersapen kwamen op het strand. Op de spullen letten dus. Er leeft ook een kleine groep doodshoofdaapjes. Deze zagen we helaas niet in het park. 's Middags op een geweldige plek met uitzicht over de grote oceaan gelunched. En jawel hoor. Net toen we er zaten klom er in de bomen onder ons een groep doodshoofdaapjes.

Na veel wikken en wegen hebben  we het besluit genomen om alsnog naar Bocas del Toro in Panama te gaan. Het eerste plan was een om in een tent in in de jungle van Corcovado te vertoeven maar het was te nat om er fatsoenlijk te kunnen komen.

De rit naar Panama zou lang zijn maar het leek ons een geweldige plek. De eerste dag zijn we tot vlakbij de grens gereden. We hebben een hutje gereserveerd waar een prachtig zwembadje met een veel te snelle glijbaan in een prachtige tuin met o.a. papegaaien bij was. Het hutje was echter te smerig voor woorden. Daar kwamen we pas achter toen we op bed gingen.

De volgende dag op naar Panama.

Groet, Twan, Laure, Nienke en Stein