Vanuit de hangmat

25 juli 2018 - Manzanillo, Costa Rica

Vanuit de hangmat.....met op de achtergrond de geluiden van de zee en de jungle. Vandaag aangekomen in Manzanillo na een autorit van 4,5 uur door het groen. We reden voornamelijk  met de ramen open om alle geluiden, geuren en de klammige warmte te beleven. Ook de verschillende  soorten huizen onderweg maakte indruk: van golfplaten, veelal zelfgebouwd. Afgelopen  nacht doorgebracht in een B&B net buiten de hoofdstad San José. Helaas miste Steins koffer op het vliegveld gister. Dat was wel een domper na een verder goede heenreis.

Aan het eind van de middag een strandwandeling  gemaakt, de kinderen hebben  heerlijk in de zee gespeeld. Zwemmen mocht niet vanwege de hoge golven maar tot hun knieën in het water vermaakten ze zich prima. De zee is hier erg  warm, circa 30 graden. We hebben  hier de komende drie nachten een klein eenvoudige kamer/huisje in een tuin bij een Zwitsers echtpaar. Ook is er een klein zwembadje, waar bijvoorbeeld een krab in huist. We hebben  al een aantal mooie vogels gezien, een kolibrie, parasolmieren en kakkerlakken  in de badkamer. Twan is toch wel erg onder de indruk van alles hier. Hier in de tuin kwam hij onverwacht een megagrote krab tegen, deze belevenis maakt dat hij nu overal heel voorzichtig loopt. Laure daarentegen is op en top in haar hum hier.

1. Resi:
    25 juli 2018
    Leuk om het verhaal te lezen. Zo ben je ver weg en toch dichtbij. Was dit de eerste vliegervaring van de kinderen?
    Hoe groot is het tijdsverschil?
    Balen van de koffer van Stein. Is die al bezorgd?